Reklamebureauet Anews brand forsvinder

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

For knap tre år siden købte Envision Anew. Nu forsvinder Anew-brandet og kommer til at hedde Envision København. Mads Duzenius forbliver som leder af bureauet.

I starten af 2018 opkøbte Envision 60 pct. af det københavnske reklamebureau, Anew, der blev stiftet af Mads Duzenius Christensen. Nu overtager Envision så de resterende andele af de hidtidige partnere, som udover Mads Duznius Christensen, også udgjorde Esben Amtorp og Jakob Blom. Det sker på den måde, at Anew-partnerne får aktier i Envision.

Samtidig ændrer Anew navn til Envision København, og bliver dermed et fuldt indlemmet københavnerkontor.

”Vi åbner i København af flere årsager. Først og fremmest oplever vi, at der er en bred efterspørgsel på det, vi kan tilbyde som full service bureau. Vores strategiske tilgang til kreativitet som drivkraft for effektive kampagner på tværs af medier har medført en opblomstring af nye kunder og partnerskaber – også på Sjælland. Den udvikling ønsker vi naturligvis at understøtte,” siger adm. direktør i Envision, Anders Tranæs.

Anders Tranæs

Mads Duzenius Christensen bliver leder af Envision københavn og han siger i en pressemeddelelse, at han er overbevist om, at den nye konstellation vil give flere muligheder:

”Vi kommer til at fastholde vores fokus på gode, kreative løsninger. Men sammenlægningen med Envision giver os en række specialkompetencer i ryggen, fx indenfor strategi, forretningsudvikling og inhouse filmproduktion. Ligesom de kreative teams kommer specialisterne til at fungere på tværs af landet som en samlet enhed. Det betyder fx mulighed for at sammensættte endnu mere skræddersyede teams til hver opgave – og det tror vi veksler til endnu bedre løsninger for vores kunder.”

Envision København har i alt 12 medarbejdere.

Mads Duzenius Christensen