Reklamedirektør skifter til mediabureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Søren Als bliver en del af ledelsen hos IUM med ansvar for bureauets kontaktafdeling.

De seneste par år har været turbulente i Søren Als’ karrriere. Nu skifter han så fra Adpeople til IUM efter lidt mere end et år hos AdPeople. Fra et reklamebureau til et mediabureau. Det er dog ikke første gang, han prøver at skifte fra en side af bordet til en anden.

Før han kom til Reklamebureauet Os som adm. dir havde han haft lange job som marketingdirektør hos Kvik og kontaktdirektør hos Republica Umwelt. Men Reklamebureauet Os var en del af Par No. 1, som gik konkurs under et år efter, at han var tiltrådt.

Siden blev det til en ansættelse hos Marketsquare som kontaktdirektør – som dog varede kort, da AdPeople kom med et tilbud om at blive Business Development Director.

Nu supplerer han så sin erfaring fra henholdsvis reklamebureauer og marketingafdelinger med et nyt job hos et mediabureau.

”Selv om jeg kun har været ansat hos AdPeople i lidt over et år, har det være en spændende tid, men jeg fik et tilbud fra IUM, jeg ikke kunne sige nej til. IUM arbejder med en unik 360 graders tilgang til marketing, og den rejse vil jeg meget gerne være en del af,” siger Søren Als.

Hos IUM bliver hans titel Head of Client Service, og han bliver en del af bureauets ledelse.

“Når vi rekrutterer fra reklamebranchen skyldes det bl.a., at vi kan lære noget af den måde, hvorpå reklamebranchen arbejder med deres kunder. Og som mediabureau skal vi også udvikle vores måde at tænke medier ind i et bredere marketing perspektiv,” siger adm. direktør Michael Thim fra IUM og tilføjer:

“Med ansættelsen af Søren Als som vores nye Head of Client Service, er vi endnu bedre rustede til den udfordrende fremtid, vi som mediabureau allerede står midt i.”

Søren Als tiltræder d. 2. januar.