Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

NBC har afvist en reklamefilm fra en amerikansk dyreværnsgruppe. Hvorfor må du læse i artiklen, fordi vi er bange for at ende i et spam-filter

Vegetarer får bedre sex. Det viser analyser, ifølge en reklamefilm for den amerikanske dyreværns aktivist gruppe, Peta, og det budskab ville gruppen gerne formidle i verdens største og dyreste reklamevindue – den amerikanske SuperBowl med over 100 mio. seere.

Men Peta har åbenbart ladet sig rive så godt med i deres eget budskab, at tv-stationen NBC sagde stop. Filmen er blevet for sexet til de amerikanske seere – eller viser i hvert fald en grad af seksualitet, som går over NBC’s grænser, siger stationens ‘president of advertising standards’, Victoria Morgan.

Peta skriver i et svar på sin hjemmeside: “Jeg er sikker på, at de fleste SuperBowl fans, vil finde reklamen en del mere appellerende end den impotens og andre ikke-så-sexede effekter, som en stadig strøm kyllingevinger og burgers kan have på deres elskovsliv”.

Tilbage står så spørgsmålet, om Peta overhovedet havde intention om at bruge 3 mio. USD på at få vist filmen. Det tvivler de fleste kommentatorer på. Det handler nok mere om at drive trafik til deres website.

Som sagt, så gjort. Se filmen her

Kommentarer

  1. Jeg håber ikke de havde tænkt sig at smide 3 mio for at få vist den film. Alt ved den film er jo starthalvfemser-kliché … men strategien er interessant

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club