Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

STVs reklamefilmsselskab lyder fremover navnet STV Maydayt. Med det nye navn følger nyt logo med holdninger.

“Når en virksomhed skifter navn, er det som regel fordi, den er blevet købt af nogle andre. Det er vi ikke. Vi skifter navn, fordi vi ønsker at udsende nye signaler om os selv”, siger René Szczyrbak, adm. direktør i STV.

Det nye navn for STC Commercial er blevet STV Mayday, og det skal signalere en form for rescu-team til folk med kommunikationsbehov.

Det første synlige skridt på vejen til at blive STV Mayday er selskabets nye logo, som altid er i følgeskab med en klar holdning, et relevant spørgsmål eller en meningsfuld overskrift.

“Efter nogen tid i berøring med STV Mayday vil man opleve, at vores logo mener, siger og ytrer mangt og meget om dét, vi lever for og af: vores tilgang til kommunikation”, siger Stine Mjaaland, kreativ direktør.

STV Mayday er en del af STV koncernen, som især har defineret sit speciale på tv-fronten med programmer, som kan få seerne til at grine eller græde – fx ‘Baronessen flytter ind’, ‘Stemmer fra opgangen’, ‘Model på 1 dag’, ‘Comedy Fight Club’.

Udover STV Mayday består STV koncernen af de tre produktionsselskaber STV Production (DK), To the Moon (SE) og To the Moon (NO), OB-produktionsselskabet HD Resources Denmark (DK), teknikselskabet Stream & CO (SE) som bl.a. driver Skandinaviens største studie samt partnerskabet Nordic Web TV.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club