Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Brancheklip: Søren Fauli er medstifter af det nye butikskoncept, Normal, der parallelimporterer varer. Han har bl.a. været med til at udvikle den nye kædes visuelle profil og annoncekoncept.

Filminstruktøren, der bl.a. står bag Wuptis reklamefilm med Wupti-Pede, Søren Fauli, er medstifter af den nye dagligvarekæde, Normal, der allerede har åbnet seks butikker i Jylland og på Fyn.

Søren Fauli har desuden været med til at udvikle Normals visuelle profil og annoncekoncept.

Det skriver Berlingske.

”Der er mange ting, vi alle sammen gør. Det er normalt at gå i bad, at børste tænder, at spise morgenmad. Mere unikke er vi heller ikke, og vi sælger mange af de daglige basisvarer, vi alle sammen bruger hver dag. Det har Søren sat ord og billeder på med den tegnede Unik-man, der er modstander af alt det normale”, siger Torben Mouritsen, der er den anden af de tre stiftere. Den tredje er Bo Kristensen.

Søren Faulis annoncekoncept nedbryder forestillingen om, at vi alle er unikke. Det er baggrunden for navnet på kæden, der parallelimporterer varer fra andre EU-lande.

Investorer i Normal er Jan Lehrmann, der kørte parløb med Johnny Laursen i forlaget Benjamin samt Bestsellers ejer, Anders Holck Povlsen.

Normal åbner filialer på Sjælland i næste måned.

Berlingske Søndag, p. 6-7.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club