Reklamelinjen inviterer branchen til Cannes-festival i Danmark

Peter Engholm,
journalist

Tre dage med live-transmission fra Cannes Lions til alle danske bureauer og annoncører samt palæ, danskerstrand og fri bar i Reklamelinjens lokaler i København. Betalt af de studerende og sponsorer.

Verdens største kreativitetsfestival, Cannes Lions, kommer til Danmark i form af live-streaming, og Reklamelinjens studerende supplerer med fri bar.

I tre dage – torsdag, fredag og lørdag – den 24.-26. juni vil arrangementet finde sted under navnet Cannes Live Copenhagen.

”Det er helt essentielt, at vi kan mødes fysisk, festligt og fagligt – de studerende og branchen. Særligt efter et år, hvor det praktisk talt har været umuligt. Nu forener vi de tre ting i ét og samme arrangement i København,” siger Mark Ellegaard, der var studerende på Reklamelinjens Hold 7.

Hvert år i fem år har Reklamelinjens studerende arbejdet for kunder og lagt til side for at kunne tage til Cannes Lions. Her har de kunnet møde branchens profiler under afslappede forhold og – lad os bare være ærlige – opsøge mulighederne for fri bar ved Rivieraen.

En god, gammeldags fest for den kreative branche
Sidste år blev Cannes Lions aflyst, og i år er festivalen er ren digital oplevelse. Derfor har studerende ikke kunnet bruge deres midler på festivalen – og så alligevel:

“På Reklamelinjen arbejder vi med handlende idéer, og den her lå lige til højrebenet. Hvis vi ikke kan komme til Cannes, så må Cannes komme til os. Derfor er vi glade for kunne bruge pengene på at holde en god, gammeldags fest for hele den kreative branche, som vi selvfølgelig drømmer om at komme endnu tættere på,” siger Mark Ellegaard.

Kreakoms direktør, Tine Aurvig-Huggenberger, har forhandlet en licens-mulighed på plads med Cannes Lions-organisationen, så der kan transmitteres fra årets festival, torsdag og fredag i tidsrummet kl. 12-19. Hovedsponsoratet, som er prisen for licensen, har Reklamelinjen valgt at betale.

Palæ og danskerstrand på Nørrebro
Hele branchen – bureauer og annoncører over hele landet – kan deltage online. Det kræver blot et bureaupas á 300 kr. I København suppleres den digitale del med en fysisk én: Reklamelinjens undervisningslokaler hos 30A PHOTO i Hillerødgade, 2200 Kbh. N, vil blive indrettet til både et palæ, hvor den faglige del transmitteres, og en danskerstrand, hvor armbånd giver adgang til fri bar med øl, rosé, hvid- og rødvin og vand.

Lørdag er der også åbent kl. 12-19, og her er der udelukkende fest, for fagligheden fra Cannes slutter om fredagen.

Både torsdag, fredag og lørdag vil omfatte et afterparty et andet sted i byen. Her er arrangørerne fortsat modtagelige over for forslag.

Prisen for at deltage i det fysiske arrangement i København er 250 kr. pr. person pr. dag, og 500 kr. pr. person for alle tre dage. For studerende er prisen 300 kr. for tre dage.

Arrangørerne opfordrer interesserede til gå herind og tilmelde sig nyhedsbrevet, så man kan blive opdateret på billetsalg, bureaupas, program og andet praktisk.