Integreret i branchen. Det er Reklamelinjens mantra, og dét bliver reelt udlevet fra efteråret, når det næste hold talenter tager favntag med ni måneders smagsprøver på bureaubranchens kreativitet.
Reklamelinjen bliver nemlig en selvstændig enhed under bureauernes brancheforening, Kreativitet & Kommunikation.
Tine Aurvig-Huggenberger, adm. direktør i Kreativitet & Kommunikation, udtrykker støtten til Reklamelinjen således:
”Branchen har en naturlig interesse i at tiltrække de bedste kompetencer, og det gør vi bedst gennem udvikling og uddannelse til vores medarbejdere, både de erfarne som de uerfarne. Reklamelinjen er et initiativ, der åbner døren for dem, som har et talent, men måske ikke ved det, eller hvordan de skal bruge det.”.
Studiet er grundlagt af Per Holm Henriksen, React by Konstellation & Republica og Kaare Grundtvig, Kindly, og omdrejningspunktet er uforandret ’den handlende idé’ – med bistand fra en række gæstelærere.
Integreret i branchen – og anerkendt: Reklamelinjens stiftere, Per Holm Henriksen (tv.) og Kaare Grundtvig (th.), flankerer to tidligere elever, Theis Ferrall og Asbjørn Severin, da de vandt YCCA forrige år.
”På Reklamelinjen bliver man undervist af branchens dygtigste, som ud over at kickstarte ens netværk også sender de unge talenter i en mere fokuseret faglig retning,” siger Tine Aurvig-Huggenberger.
På Reklamelinjen siger Kaare Grundtvig:
”Igennem årene har vi erfaret, at der ligger en stor værdi i at lade eleverne blive undervist af folk fra branchen og løse aktuelle problemer for kunder. Det bringer os helt naturligt tæt på virkeligheden, og det har været med til at åbne elevernes øjne for, hvad de kan bruge kreativitet til og styrket deres muligheder for at videreuddanne sig inden for kreativitet eller komme direkte ud i et job.”
Også på et andet plan bliver eleverne integreret i branchen; ved at blive undervist på bureauerne. Reklamelinjen har senest holdt til på KEA (Københavns Erhvervs Akademi), men udgangspunktet vil fremover være, at gæstelærerne underviser på deres respektive hjemmebaner, altså de enkelte bureauer.
Til gengæld søger Reklamelinjen i øjeblikket et sted at være i København på de aftener, når eleverne ikke er ude på bureauerne.
Og så er der – ikke at forglemme – de kommende elever. Der er informationsaften om studiet den 9. juni hos Kreativitet & Kommunikation. Læs mere her.