Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Ny restaurant i Magstræde i København blev til ved, at to reklamepiger fik bragt deres mænd sammen. Den ene var på det tidspunkt køkkenchef på Michelin-restauranten, EraOra.

Der var engang en redaktionschef, der talte således: En, To Trend. Ud fra det koncept er det ved at blive en trend at opleve reklamefolk involvere sig i restaurantdrift.

Partnerne i Hello Group har involveret sig i fiskerestauranten i Kødbyen, og i næste uge åbner en ny restaurant i Magstræde i hjertet af København, hvor to reklamepiger har spillet en aktiv rolle.

Det drejer sig om tekstforfatteren Pia Rathsach, der har egen forretning, og AD’eren Nynne Rosenvinge fra LoweFriends.

Det er dog deres mænd, der er de drivende kræfter, og derfor er deres rolle mere at beskrive som medhjælpende hustruer. F.eks. har Pia Rathsach fortsat en række kunder, og Nynne Rosenvinge folder sig ud hos LoweFriends.

De har dog spillet en aktiv rolle i, at projektet overhovedet er blevet til noget.

“Vi besluttede os for at bringe vores mænd sammen for at se, hvad der skete. Og så gik det stærkt, for deres tanker matchede rigtig godt hinanden”, fortæller Pia Rathsach.

Hun er gift med en marketingmand i skikkelse af Klaus Bang, der har en karriere inden for dagligvarer og byggebranchen.

Nynne Rosenvinge er kæreste med Fabio Donadoni, der indtil for nylig var køkkenchef hos Michelin-stjerne restauranten, EraOra.

Den nye restaurant får navnet Il Dona Restaurante, men ambitionen er dog ikke en Michelin-restaurant.

“Konceptet er meget grønt og sundt. Og så er det en fusion af dansk og italiensk. Danske grøntsager tilberedt på italiensk og med Fabio’s passion for god smag”, siger Pia Rathsach.

Mens Nynne Rosenvinge mest hjælper til i baggrunden med noget grafisk tilrettelæggelse, er Pia Rathsach mere aktiv i selve restauranten.

Hun erkender, at restaurantbranchen ikke er meget mere spændende rent økonomisk lige nu end reklamebranchen.

“Men det betyder også, at vi er gået i luften med mere dæmpede forventninger og på et mere sparsommeligt grundlag end at gå i banken og låne et stort beløb”, siger Pia Rathsach.

Samtidig er det her, konstellationen mellem Klaus Bang og Fabio Donadoni skal vise sin styrke.

Fabio Donadoni er det professionelle madmenneske, mens Klaus Bang er en passioneret fritidskok. Han er til gengæld professionel forretningsudvikler, og planerne rummer da også en række andre aktiviteter som f.eks. konferencelokale, kokkeskole og detailsalg.

Der er en klar erkendelse af, at det ikke altid er nok at lave god mad, hvis man vil skabe en god forretning.

Il Dona åbner d. 3. september men holder generalprøve d. 1. og 2. september. Men allerede d. 1. juli åbnede familierne gårdcafeen Il Cortile.

Generalprøven er selvsagt billigere end normalt men kræver dog tilmelding, hvilket kan ske på info@ilcortile.dk

Kommentarer

  1. Hej,
    den gamle sprograppenskralde finder nu sin kvindeforkæmper frem: Reklamepiger. Undskyld, den titel håber jeg ikke, at nogen kunne finde på at hæfte på mig. Er Klaus Bang så en marketingdreng?
    🙂 hilsen Bodil

  2. Hvad er årsagen til at I skriver reklamepiger og ikke reklamekvinder? Når I nu skriver marketingmand og ikke marketingdreng?

  3. Interessant artikel. Har svært ved at se relevansen for nogen i branchen, andre end de glade ejere… Men det er nok bare fordi jeg bor i Jylland…

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club