Reklameskolen genoplives

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

DRRB er klar med et uddannelsesprogram målrettet alle lag på bureauerne.

DRRB kunne ikke få økonomi i Reklameskolen, der lukkede tilbage i 2003. Men der har åbenbart manglet et eller andet i branchen, for nu genopliver bureauernes brancheforening i princippet Reklameskolen ved at lancere et uddannelses-program, der er målrettet alle lag på bureauerne.

Bag udviklingen af uddannelses-programmet står Karen Østergaard fra Ogilvy og Bjarne Spellerberg Orfelt fra People Group. De fortæller til Børsen, at branchen skriger på flere fagligt tunge medarbejdere.

“Vi står over for et mediebillede, der hele tiden ændrer sig, og sidder over for nogle kunder, der selv har højtuddannede medarbejdere og vil vide, præcis hvilke kompetencer, de betaler for hos os”, siger Karen Østergaard til Børsen, mens Bjarne Spellerberg siger:.

“Når de nyuddannede træder ind ad døren til et reklamebureau, bliver de oftest kastet direkte ud i en opgave, og den opgave kommer til at definere hele deres arbejdsfelt. Det er ligesom at komme i mesterlære, og det er der som udgangspunkt ikke noget galt med. Men mange af dem ender som kloner af deres læremestre og lærer aldrig at tænke egne kreative tanker”.

Ambitionen med uddannelsen er desuden at tiltrække nye talenter.

Uddannelsesprogrammet

Top Agency Program:

  • Målgruppe: ledergruppen, adm. direktører, kreative- og kontaktdirektører.
  • Består af to moduler og i alt fire dages internat samt individuelle coaching-sessioner og personlige test
  • Pris: 39.800 kr.

Senior Agency Program:

  • Målgruppe: Seniorfolk, projektledere m.m. Minimum fire-fem års bureauerfaring.
  • Består af to moduler og i alt fire dages internat samt individuelle coaching-sessioner og personlige test
  • Pris: 48.500 kr.

Young Agency Program:

  • Målgruppe: Kontakt, plannere og kreative med ca. et års bureauerfaring.
  • Består af 8-10 faglige moduler i løbet af seks gange to dage samt efterfølgende eksamen.
  • Pris: ca. 25.000 kr.