Reklametalenter vandt bronze i Cannes

Nyt liv til print: Et team fra Nørgård Mikkelsen og Designskolen i Kolding gjorde det rigtig godt i de unges konkurrence.

Hvad de danske bureauer ikke har kunnet i de første dage af verdens mest prestigegivende reklamekonkurrence – nemlig at gøre sig gældende – det kunne to af de unge danskere.

Et team bestående af Nicolas Thomsen fra Nørgård Mikkelsen og Christian Hansen fra Designskolen i Kolding deltog i Young Lions Print konkurrencen, og det gjorde de så godt, at det blev til en bronze-løve efter et team fra Peru på førstepladsen og et fra Colombia på andenpladsen.

“Det har været en meget, meget stor oplevelse – og en opslidende konkurrence. Der var utroligt mange dygtige folk med i denne skare af udvalgte teams, og alene af den grund er vi meget stolte af vores bronze. Når ens arbejde er med helt fremme, så kan det være små ting, der afgør, om det bliver den ene eller anden slags ædelt metal – men det skal ikke forhindre os i at være meget glade for at være blandt de få, der får noget med hjem fra denne konkurrence,” siger Nicolas Thomsen oven på en tiltrængt lur. Under selve 24-timers konkurrencen blev det blot til et par timers søvn.

At dømme på deltagelsen i printkonkurrencen ser printannoncen ellers ud til at være blevet sorteper i Danmark, men det behøver åbenbart ikke vedblive sådan. Talenterne er på vej.

Konkurrencen havde deltagelse af 43 teams, og konkurrencen gik ud på at skabe en printannonce for Plan, der er en organisation, som arbejder med børns rettigheder og med at løfte børn ud af fattigdom.