Reklameveteran får ny rolle

Peter Engholm
25@mail.dk

Hasse Resenbro stiftede Resenbro + Partners for 15 år siden, forlader et bureau i vækst. Han skal skabe en ny enhed.

Det er mere tale om et sporskifte end at takke af, når Hasse Resenbros nu siger farvel til det bureau, han stiftede tilbage i 1996.

Hasse Resenbro havde været på Heimburger Reklamebureau, før han lagde navn til eget bureau. Siden skiftede Resenbro + Partners navn til Cox Copenhagen. Det skete for fire år siden, da norske Media Bergen købte bureauet.

Men Hasse Resenbro er – som man ville sige det i tv-verdenen – ikke skrevet ud af serien. For hos Cox Copenhagen siger adm. direktør Christian Tramp:

“Hasse Resenbro skal skabe en ny enhed under Media Bergen. Det er dog for tidligt at sige noget om denne enhed, for den er under konstruktion. Hasse sidder i øjeblikket og skriver på forretningsgrundlaget.”

Christian Tramp tilføjer, at Hasse Resenbro forlader et bureau i vækst – og at hans egen rolle som adm. direktør er at fortsætte i vækstsporet.

“Vi er i gang med at udvide Cox’ portefølje, så benene vil være klassiske reklamebureau-ydelser samt social media marketing og client publishing. Vi satser bl.a. på healthcare og har netop landet en kunde i den tungere ende. En anden ny kunde, som det også er for tidligt at gå i detaljer med, er en NGO,” siger Christian Tramp.

En af bureauets kunder fra Resenbro-navnets tid er Peugeot – det er ganske vist længe siden, at man selv var leadbureau, men mens andre leadbureauer er kommet og gået, så udfører Cox Copenhagen uforandret opgaver for bilkoncernen.

Cox Copenhagen har otte medarbejdere og holder til i Bredgade i København – sammen med PR-bureauet Effector, der ligeledes er ejet af Media Bergen.