Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

En eks-direktør for Zupa Recommended og to partnere fra Metaphor lavede et nyt firma sammen - men er nu vendt tilbage til en løsere samarbejds-struktur.

To skridt frem og et tilbage. Sådan kan man godt beskrive udviklingen for tre erfarne reklameherrer.

For et år siden gik Zupa Recommendeds forhenværende adm. dir., Jørgen Blauert, og de to direktører fra det opløste Metaphor, Knud Erik Knudsen og Søren Bilgrav-Nielsen sammen i et nyt firma under navnet Blauert, Knudsen og Bilgrav.

Selvom det er oprettet i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, så var det dog ikke meningen at opbygge et egentlig firma.

“Det var mere tænkt som et fællesskab. Vi har hver vores aktiviteter og kunder, men havde en vision om, at etablere en platform, hvor vi kunne markedsføre os samlet og på den måde tiltrække nye opgaver og kunder,” siger Søren Bilgrav-Nielsen og fortsætter:

“Vi fik det dog aldrig op at flyve – måske fordi vi hver for sig havde for travlt med vores egne aktiviteter. Derfor har vi nu valgt en mere løs tilgang. Vi har hver vores lille firma, og så samarbejder vi på kryds og tværs alt efter opgavernes karakter.”

Søren Bilgrav-Nielsens firma hedder Bilgrav Kommunikation, mens Knud Erik Knudsens hedder Knudsen Kommunikation. Jørgen Blauert har holdt sig til slet og ret at kalde sit firma for Blauert.

Den løsere struktur ændrer ikke på den grundlæggende model.

“Blauert, Knudsen og Bilgrav var en fælles platform for os tre men tilgangen var fortsat en netværksmodel. Og det er også den model, vi følger hver for sig. Vi tror på, at der er et lag af kunder, der fungerer bedst med en model, hvor vi arbejder tæt sammen med dem om løsningen af opgaverne og sætter holdet alt afhængig af, hvad opgaven kræver,” siger Søren Bilgrav-Nielsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club