Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Et roulettebord har 37 forskellige numre, som kuglen kan lande på. Denne tilfældighed – og spænding – vil Danske Spil demonstrere med tilsvarende varierede spots.

Ud fra den klasssike devise ”Don’t tell it – show it” lancerer danskespil.dk tv-spots for Casino, hvor det – i al fald for seerne – vil være helt tilfældigt, hvilket nummer kuglen havner på.

”Briefen var at skabe et tv-spot, der mindede alle om den spænding, de fleste af os har oplevet, når vi har stået ved et roulettebord. Men i stedet for at påstå “Det er sjovt at spille roulette”, besluttede vi at give en stump af spillet”, siger Thomas Rex, der er Brand Manager på Casino på danskespil.dk.

Der er således produceret 37 forskellige versioner af tv-spottet, svarende til alle de udfald, som rouletten kan give med numrene 0-36.

”Det gælder om at skabe maksimal involvering af seerne. Og nu kan man sidde derhjemme og “spille med” hver gang, man ser starten af spottet – og ad den vej forhåbentlig få lyst til at gå ind på danskespil.dk Casino,” siger Thomas Rex.

Han kan ikke umiddelbart komme på andre eksempler i ”reklameverdenshistorien”, hvor der er lavet så mange forskellige versioner af samme spot. Men selv om der vitterligt skulle være skrevet historie, så skilter Danskespil.dk ikke ekstraordinært med det.

”Dette er ikke en ekstra stor tv-kampagne, hvor man sikrer, at alle har set alle numre komme ud. Det er en satsning i vanlig størrelse, der viser, at man ikke kan vide på hvilket nummer, kuglen lander. Spottene er indrykket ligeligt fordelt,” siger Thomas Rex.

Versioner kan bruges til at ramme forskellige målgrupper – men dette er 37 skud mod den samme målgruppe …

”… som til gengæld er bred. Fascinationen af roulette rammer – kan vi se – alle aldersgrupper fra 18 år og op,” siger Thomas Rex.

BBDO er bureauet for Casino på danskespil.dk og står bag ideen til spottet – eller spottene. Det kører i øjeblikket på TV2, TV 2 Zulu, Kanal 4, Kanal 5 og 6’eren.

https://vimeo.com/53146618

Her er en af de 37 versioner af Casino-spottet fra Danskespil.dk – det er kun i reklameblokkene på tv, at du kan opleve forskellige udfald, ikke på denne kanal … 

Kommentarer

  1. Modtageren kan helt sikkert huske de foregående numre, og vil være yderst imponeret over de mange forskellige versioner – genialt!

  2. Nu slog Lotto-tvillingerne jo fejl for Danske Spil, så mon ikke vi kan vente os noget lignende med tilfældigt udtrukne vindertal på TV-skærmen? Et univers bygget op omkring TV-reklamer og sider med folks lykketal som denne: http://vindertal.com/

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club