Af Redaktionen
Natten til tirsdag blev der lukket for indsendelser til Danish Digital Award. Resultatet overgår tidligere år.

Danmarks eneste marketingaward med fokus på digitale løsninger på virksomheders udfordringer har overgået sig selv med endnu flere indsendte cases end i 2019.

Da klokken slog midnat natten til tirsdag, blev der lukket for indsendelser til Danish Digital Award 2020, og resultatet blev gjort op.

325 stærke digitale cases har meldt sig i opløbet om at blive kåret til Danmarks bedste digitale marketingprojekter. Det overgår rekordåret 2019, hvor der var 316 indsendelser.

Om resultatet siger juryformand Kim Jong Andersen: ”Først og fremmest skal der lyde en stor tak til vores jury, der består af Danmarks 140 skarpeste digitale markedsførere, for deres indsats med at udbrede kendskabet til Danish Digital Award. Det har gjort en stor forskel.”

Kim Jong Andersen, juryformand for Danish Digital Award og seniorpartner i Berg + Jong and Partners.

Danish Digital Award var gennem en større ændring i 2019. Fokus blev flyttet fra håndværksbårne kategorier til digitale løsninger på virksomhedsudfordringer. Det har skabt en klar profil for awarden, så den ikke bare er relevant for bureauer, men i høj grad også for annoncører.

Kim Jong Andersen mener, at det nye fokus også er en medvirkende årsag til fremgangen i 2020: ”Danish Digital Award er i en unik situation, fordi vi både hylder de tunge og komplekse løsninger, der griber dybt ind i virksomhedens værdikæde, og de digitale øjenåbnere, der brager igennem med stærke, kreative fortællinger. Derfor er vi også en vigtig showcase for rigtig mange.”

Danish Digital Award bliver arrangeret af Dansk Annoncørforening, der udover at varetage danske annoncørers interesserer i EU, på nationalt plan og lokalt også hjælper medlemmerne med at blive mere effektive og forretningsrelevante markedsførere. Her glæder man sig over det stærke resultat.

”Antallet af indsendelser bekræfter os i, at vi valgte rigtigt, da vi lagde awarden om, så den i højere grad fokuserer på virksomhedsudfordringer. Derfor hæfter vi os også ved, at det ikke længere kun er bureauer og samarbejdspartnere, der sender cases ind, men også annoncørerne selv”, siger Holger Wilcks, administrerende direktør i Dansk Annoncørforening.

Holger Wilcks, administrerende direktør i Dansk Annoncørforening.

Danish Digital Award-showet bliver afholdt 7. maj i TAP1. Billetterne bliver sat til salg fra 3. marts på awardens site.

Danish Digital Award bliver støttet af en lang række partnere, blandt andet hovedsponsoren Accenture Interactive.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club