Reklameikon til angreb på Coca-Cola

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Engang tjente Alex Bogusky penge på at lave reklamer for Coke Zero. Nu laver han reklame mod sodavand. Se filmen her.

Alex Bogusky var som del af Crispin Porter + Bogusky en af de mest feterede kreative i den amerikanske reklameindustri.

Men siden han forlod bureauet har han involveret sig i en række andre aktiviteter.

Nu er han ifølge AdAge tilbage til det, han tidligere lavede allerbedst: reklamer. Men denne gang er kunden en organisation, som under navnet Center for Science in the Public Interest (CSPI) bl.a. søger at påvirke opfattelsen af sukkerholdige drikke.

Alex Bogusky har begået en reklamefilm for CSPI, hvor han inddrager Coca-Colas ikoniske isbjørne og ‘Happiness’-temaet. Men isbjørnene er i reklamefilmen ikke særligt glade – de bliver federe og federe og sygere og sygere.

En talsmand for CSPI understreger dog over for AdAge, at det ikke kun er Coca-Cola, man er efter – det er alle producenter af sukkerholdige vand.