RelationMedia køber Shoptimizer

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Købet skal give RelationMedia dybere indsigt i deres kunders forretning og forbrugernes adfærd.

RelationMedia skærper sine kompetencer inden for indsamling af datadrevne forretningsindsigter, når de pr. 1. januar 2018 køber Shoptimizer, som  er en virksomhed, der har specialiseret sig inden for mystery shopping og exit interviews.

Arbejdet med indsigter er ikke nyt for RelationMedia, som de sidste 15 år har arbejdet med indsamling af data, der giver kunderne indsigter om deres forretning og forbrugeradfærd. Med købet af Shoptimizer, der er udbyder af mystery shopping og real time rapporteringsløsninger, tilføjer RelationMedia kompetencer inden for datadrevne løsninger for retail, mener ejer af RelationMedia Ole Norré.

Han fortæller om opkøbet:

”Det er et vigtigt opkøb for RelationMedia, da Shoptimizer er markedsleder og passer ind i den ambitiøse vækstplan der er sat i gang, hvor der igennem det sidste stykke tid er blevet oprustet kraftigt på kompetencesiden”.

Hos Shoptimizer, siger medejer og -stifter, Henrik F. Have, om det nye setup:

“Siden Shoptimizer opstartede i 2005 har vi forfinet indsamlingsmetoder og udvidet anvendelsesmulighederne af mystery shopping, således vi på tværs af alle brancher kan bidrage med indsigt om købsoplevelsen, som ikke kan indsamles på andre måder end via mystery shopping. I den nye konstellation med RelationMedia, giver vi Shoptimizers kunder adgang til en endnu bredere vifte af retailorienterede løsninger under ét tag.”

Oprustning på indsigter
Det er RelationMedias sigte at hjælpe sine kunder med at optimere deres salg, service og drift ud fra konkret information om, hvordan forretningen opleves af kunderne lige nu. Med købet af Shoptimizer, mener CCO  hos RelationsMedia, Christian Flamand Goldschmidt, at bureauet for mulighed for at give endnu bedre indsigt i kundernes forretning og forbrugernes adfærd.

Christian Flamand Goldschmid siger:

“Alle virksomheder har brug for at forstå deres kunder og deres forretningsmæssige virkelighed endnu bedre. Ikke mindst større indsigt om de faktorer, der har betydning for købsbeslutningen og om kunderne kommer igen og anbefaler forretningen til andre, oplever vi, at der er en stor interesse for at blive klogere på. Derfor har vi valgt at opruste på vores services inden for indsigtsarbejde.”

RelationMedia beskæftiger 35 medarbejdere og 800 freelancere og har blandt andet Arla, Unilever og Royal Unibrew på kundelisten.

Shoptimizer beskæftiger 30 medarbjedere og 2500 freelancere.