Rema vil være tredjestørst på det danske marked efter Coop og Dansk Supermarked.
Det betyder, at de skal vælte Dagrofa af pinden og det mener Remas direktør, Henrik Burkal, godt kan lade sig gøre:
”Vi har en ambition om at være tredjestørst i Danmark på dagligvarer. Jeg mener, vi kan realisere den ambition i løbet af de næste par år”, siger Henrik Burkal til Berlingske.
Henning Buhr, direktør i Retail Institute Scandinavia, tror også, at det er en mulighed, at Rema kan slå Dagrofa.
”Om det sker i 2015 eller senere, kommer an på Rema 1000s ekspansionstakt og om Dagrofa lykkes med at få sat bundprop i og samtidig kan skabe vækst”, siger han til avisen.
Det er Dagrofas direktør, Per Thau, naturligvis – fristes man til at sige – ikke enig i. Som svar på tiltale, siger han, at Dagrofa vil agere på en helt ny måde fremover, der gør, at andre ikke kan se i krystalkuglen, hvordan Dagrofas fremtidsudsigter er.
Berlingske Business, p. 12-13