Egentlig er det ganske naturligt – ja undskyld udtrykket når det handler om vand – at vand på flaske skal opfattes rent.
Spørgsmålet er så, hvordan man underbygger denne opfattelse i designet af et produkt som Aqua D’Or.
Det har Kontrapunkt nu leveret et bud på i designet af en helt ny flaske til Aqua D’Or. Efter at man over de senere år har lanceret mange nye produkter og markante markedsføringsaktiviteter, var turen kommet til selve hovedproduktet, og det forbrugerne ser på hylden og holder i hånden: Flasken.
Før og efter
Målet var en simpel og ærlig flaske, der er elegant og minimalistisk på samme tid.
”Vores kildevand løber 160 meter under den jyske hede og er regnvand, der er faldet for ca. 300 år siden. Det er 100% renhed fra naturen tappet direkte på flasker, så det skal vores brand selvfølgelig også udtrykke,” siger Nikolaj Dahl-Jensen, Nordic Sales Development Manager hos Aqua D’Or.
Mikkel Tonning fra Kontrapunkt taler om, at flasker spækket med farver, detaljer og bølgede former ikke repræsenterer vandets naturlige og sunde egenskaber.
”Vi er inspirerede af det skandinaviske look, der er enkelt og rent – ligesom kildevand. Derfor har vi skruet ned for de sprudlende effekter og designet en flaske, der omfavner det runde logo. På den måde ser det renest ud grafisk og understøtter det naturlige produkt,” siger Mikkel Tonning og fortsætter:
”Vi har desuden givet flasken et let blåligt skær, der får vandet til at se klarere ud. Tanken er, at vandet vil smage endnu bedre, fordi man også smager med øjnene. Vi ønsker, at forbrugerne får fornemmelsen af at drikke vandet direkte fra kilden, når de vælger den nye flaske.”
Desuden er der valgt en lidt hårdere plast.