Republica napper lingerikunde fra IB&Co

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Lingerikæden, Fleur, var egentlig ikke på udkig efter nyt bureau, men Republica fik trykket på de rigtige knapper. Nu ændres markedsføringen.

Bestyrelsesformanden for den frivillige lingeri-kæde, Fleur, var vant til at få henvendelser fra bureauer, der gerne ville arbejde for kæden.

“Specielt under finanskrisen er antallet af henvendelser steget, men jeg plejer at afvise dem”, fortæller Lizanne Henriksen og fortsætter:

“Men da de ringede fra Republica fik de trykket på de rigtige knapper, og vi tog et møde”.

Resultatet er blevet, at Ikast-bureauet IB&Co nu er blevet udskiftet med Republica. Og at der kommer til at ske ændringer i markedsføringen.

Den har hidtil været koncentreret om kataloger, instore tv og kundeklubber. Det ændres der ikke på.

“Men nu tilføres butikkerne i langt højere grad som medie, og der etableres en rød tråd mellem alle vores aktiviteter. Det gælder også hjemmesiden, emballage, poser etc. Der bliver skabt en mere systematisk og langsigtet tilgang til vores markedsføring”, siger Lizanne Henriksen og tilføjer:

“Republica har en masse idéer til in store materialer, som kommer til at styrke Fleurs identitet som kæde, og til tiltag, som knytter kunderne tættere til butikkerne. Fleur er både en kæde i vækst – fire nye butikker er på vej ind i kædesamarbejdet – og en kæde i udvikling. Og det sidste skal Republica hjælpe os med”.

Om Fleur:

I 1983 valgte en række danske lingeributikker at gå sammen i et frivilligt samarbejde om indkøb af lingeri fra de største danske og internationale lingerimærker, samt produktion af en dansk designet kollektion af lingeri, homewear og badetøj under navnet Fleur. Multibrandkæden Fleur har siden da udviklet sig til landets største frivillige lingerikæde med 33 butikker fordelt over det meste af Danmark med landsdækkende gavekort og bytteservice og en webbaseret VIP klub, der blandt andet giver medlemmerne ret til rabat på fødselsdagen svarende til alderen i procent dog max op til 50 %.