Af Peter Engholm 25@mail.dk

Metro Cash & Carry skal ”bedre ud til kunderne” med bl.a. nyt kommunikationsunivers.

Metro-kæden har været på indkøb og lagt deres markedsføring hos ét bureau; Republica. De erstatter SP3 efter en konkurrence, hvor et bureau mere deltog.

90-95 pct. af Metro’s markedsføring er tilbudsaviser, men en del af opgaven har været et såkaldt webbaseret mønstrings-system – d.v.s. en rent elektronisk produktion, således, at der først kommer papir ud, når trykkeriet sætter gang i maskinen.

Desuden arbejdes der med en segmentering af tilbudsavisen.

“Vi har dels nogle hovedgrupper som f.eks. catering/restauranter, småhandlende og andre erhvervsdrivende. Men vi segmenterer også vores aviser inden for disse grupper”, siger adm. dir. Poul Erik Pedersen og tilføjer:

“Vi ser frem til den fornyelse og kreativitet, som Republica kan bibringe vores kommunikationsunivers. Det er vores mål at optimere både vores eksterne kommunikation og processerne bag, så vi i fremtiden når bedre ud til vores forskellige kundegrupper.”

Adm. direktør i Republica, Kenneth Pedersen, glæder sig over aftalen og er overbevist om, at bureauets mangeårige erfaring med taktisk kommunikation vil komme Metro Cash & Carry Danmark til gode.

“Metro er en spændende kæde, som her i Danmark har oplevet stor fremgang de senere år. Den fremgang, håber vi selvfølgelig, at kunne bringe videre, gennem en fornyelse af det samlede, kreative udtryk og ikke mindst en højere grad af segmentering i markedsføringen” siger Kenneth Pedersen.

Allerede fra januar vil kunderne kunne se de første resultater af det nye samarbejde.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club