Af Jasmin Schier Mortensen, redaktionsassistent hos Bureaubiz
Der er produceret en 20 og en 30 sekunder version af reklamen til TV og en 50 sekunders til YouTube. Filmene er produceret af Thirsty.

Coop vil gerne have flere danskere til at benytte sig af 'Scan & Betal'. Til tonerne af 'Yes Sir, I Can Boogie' viser deres nye reklamefilm, hvordan danskerne kan danse gennem indkøbene, når de benytter sig af betalingsmåden.

Den nye kampagne er udviklet af Republica og OMD. De har skabt en række reklamer instrueret af Peter Harton, og målet er at formidle både funktionaliteten og fordelene på underholdende vis.

Republica fortæller Bureaubiz, at ambitionen med kampagnen er at skabe kendskab samt som minimum fordoble antallet af brugerne af ‘Scan & Betal’ i løbet af 2020. For som med alle nye vaner skal man lige i gang, og når man er det, så er der ganske få, der falder fra.

Musikken i centrum
Projektledere hos Coop, Eva Landmark Knudsen og Helene Vest-Hansen, fortæller: ”Udfordringen var at kommunikere en teknisk fortælling som ‘Scan & Betal’ på en underholdende og seværdig måde”.

Og i arbejdet med at skabe en kreative idé, der kunne netop dette, stod valget af musiknummer i centrum: 

“Valget af musik var fuldstændig essentielt for den kreative idé. Vi lavede en lang playliste i samarbejde med instruktør Peter Harton og valget faldt på diskohittet ‘Yes Sir, I Can Boogie’. Det track understøtter den legende fornemmelse, som vi gerne vil formidle i filmen. Det tekniske omkring produktet får dermed en helt naturlig rolle i filmen,” fortæller Frederik Ibfelt og Nikolaj Fremming, der er creative leads på Republica. 

Kontrol over indkøbsoplevelsen
“Det, som de fleste kan tilslutte sig efter at have prøvet Scan & Betal, er følelsen af, at man selv har kontrol over sin indkøbsoplevelse,” fortætter Eva Landmark Knudsen og Helene Vest-Hansen. 

Og det er den friktionsfri indkøbsoplevelse, som Republica har valgt at dramatisere ved at lade en kunde være helt i sin egen verden og nærmest danse sig igennem sit indkøb. 

De sidste år har forbrugerne fået adskillige nye betalingsmuligheder, såsom MobilePay og Apple Pay. I løbet af 2020 finder vi ud af, om Republica og OMD’s kampagne får danskerne til at sige: “Yes Sir, I Can bruge ‘Scan & Betal”.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club