Republica opruster med tre nye chefer

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

To nyansættelser og en udnævnelse bliver til et nyt ledelseslag på bureauet. Desuden er den kreative direktør blevet styrket og der er kommet en ny kreativ chef med en fortid hos Partners.

En ganske omfattende organisatorisk udvikling kombineret med adskillige nyansættelser, skal ruste Republica til at kunne fungere som et full-service bureau for detailhandlere.

“Detailhandleres strategiske udfordringer skal angribes gennem dagligdagen og det taktiske arbejde. Derfor har vi en stærk tro på, at den overordnede strategiske sparring og kreative udvikling skal foregå integreret med dagligdagen og det taktiske arbejde. Det er grundlaget for den organisatoriske udvikling, som vi har arbejdet på i et stykke tid,” siger Republicas adm. dir., Kenneth Pedersen og fortsætter:

“Det er ganske omfattende ændringer, men det skal opfattes som en evolution – ikke en revolution. Vi vil kunne tilbyde noget mere uden at slippe fokus på vores kernekompetencer.”

Den primære forandring er etableringen af en key account manager gruppe på tre, der får det overordnede strategiske og økonomiske ansvar for alle kunder og dermed bliver en overbygning på kontaktafdelingen.

“Bureauets øverste ledelse består ikke af mere end tre personer, så den er slank. Vi vil selvfølgelig fortsat have kundekontakt, men med efterhånden 30 kunder har vi ikke mulighed for at være lige så meget på i dagligdagen, som man kan ønske,” siger Kenneth Pedersen og fortsætter:

“Derfor er det håbet, at de tre key account managers kan binde tingene mere sammen og blive en støtte for kontaktcheferne, der har den daglige kundekontakt.”

De tre key account mangers er fundet gennem en udnævnelse og to nyansættelser.

Claus Rindshøj er blevet forfremmet fra kontaktchef til key account manager.

Sanne Pind er nyansat. Hun kommer med en fortid som bl.a. selvstændig kommunikations-rådgiver og marketingchef hos Sportmaster.

Vibeke Røddik er nyansat. Hun kommer med en fortid hos bl.a. Brandhouse og Intersport – og har i øvrigt tidligere været hos Republica som chef for plannerfunktionen.

De tre vil indgå i en udvidet ledergruppe sammen med bureauledelsen, der består af Kenneth Pedersen, driftsdirektør Lars Berntsen og kreativ direktør Peter Zimmermann. Desuden deltager den digitale chef, Søren Schultz Hansen i ledergruppen.

Samtidig er den kreative afdeling blevet styrket med ansættelsen af Jens Heydenreich som kreativ chef. Han kommer fra Vangsgaard, hvor han dog har været i relativt kort tid. Indtil sidste år var han hos Partners.

Jens Heydenreich bliver den fjerde kreative chef, og den styrkelse skal danne grundlag for, at Peter Zimmernann kan indtage en mere overordnet ledelsesrolle. De kreative chefer har hidtil refereret til Lars Berntsen men skal nu referere til Peter Zimmermann.

Herudover er Cathrine Jensen udnævnt til ny kontaktchef. Rie Skovgaard fortsætter i denne rolle, og så skal bureauet på jagt efter en tredje kontaktchef.

Endelig har bureauet også ansat en ny strategisk planner med kernekompetence inden for research og analyseudvikling. Der er tale om Thomas Pohlentz, der kommer fra en stilling som marketingchef/webkonsulent hos Ticket to Heaven. Han har desuden en fortid hos Umwelt.

Selvom Republica har en solid økonomi og således snildt har råd til at udvide, så lægger Kenneth Pedersen dog ikke skjul på ambitionerne.

“Vi ønsker at fastholde vores overskud på det niveau, det har, så vækst er selvfølgelig målet for disse investeringer,” siger Kenneth Pedersen.