Reputation byggede en mur

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Bureauet bruger gerne sine ‘butiksvinduer’ til at vise kreative tiltag. Denne gang gik man ud på gaden – med mur og pigtråd.

I denne måned er det 25 år siden, at Tyskland blev genforenet – en af de største historiske begivenheder i sidste århundrede.

I Bredgade i København markerede Reputation i går genforeningen med en mur, såmænd.

”Det største symbol for genforeningen er uden tvivl Berlinmurens fald. Vi byggede derfor en symbolsk mur, der forhåbentlig får forbipasserende til at stoppe op og et øjeblik og sende en tanke til alle de mennesker, der fik deres liv ødelagt af Berlinmuren”, siger Alexander Peitersen, CEO for Reputation.

Bureauet holder til i gadeplan og bruger sine butiksvinduer til kreative tiltag – typisk i forlængelse af kundeaktiviteter, men skabt på eget initiativ.

Kunden var i det aktuelle tilfælde Det Kongelige Teater, der markerede årsdagen for genforeningen med en stor fest- og mindekoncert.

Reputation tog initiativet ind på bureauet, hvor receptionen blev bygget om til checkpoint Charlie med pigtråd. Samtidig byggede – og grafitti-malede – bureauet muren og tog den ud af huset.

”Vi spærrede fortovet i Bredgade. Men byggede ikke helt ud på gaden. Det havde sikkert krævet en tilladelse,” siger Alexander Peitersen.

Altså anarki – men i god ro og orden …
”Ja, og der er et varmt hjerte bag. Med hele flygtningesituationen og Ungarn, der sætter hegn op om hele landet, har muren desværre også en trist aktualitet. Man kan spørge sig selv, om der nu også er behov for flere mure i denne verden. Vi synes det ikke.”, siger Alexander Peitersen.