Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Regnskabet for 2008 er det første, hvor afviklingen af Publicis ikke spiller ind - og det ser godt ud.

Adm. dir. Alexander Peitersen, Reputation, er med rette glad for regnskabet for 2008. Ikke bare er det et godt regnskab med et solidt resultat på bundlinjen. Det er også det første regnskab, hvor bureauet er helt fri af fortidens skygger i form af afviklingen af Publicis og Leo Burnett – en afvikling, der har kostet millioner.

Aktiviteterne er fordelt på Reputation og X2M.

Umiddelbart viser regnskabet markant vækst, men her kan der være problemer med tallene, fordi 2007 tallene er påvirket af afvikling og opsplitning.

“Men vi er vokset i 2008 på de opgaver, vi selv har skaffet – ikke på dem, der er overdraget fra Publicis, så der er under alle omstændigheder tale om betydelig vækst”, siger Alexander Peitersen.

Han kan desuden fortælle om en fornuftig start på året.

“Vores 1. kvartal holder budgettet, og når jeg kigger ud i horisonten, ser det også fornuftigt ud. Vi har en række projekter, der rækker ind i efteråret. Men derudover har jeg det lige som alle andre. Det er svært at se, hvad der sker derefter”, siger Alexander Peitersen.

Bureauet har da også håndteret sin vækst gennem bl.a. en række projektansættelser og har derved sikret sig fleksibilitet, hvis ikke aktivitetsniveauet kan holdes.

Nøgletal for Reputation

  • Bruttoavance 29,748 mio. kr. +53,2 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 929.625 kr. +0,5 pct.
  • Lønandel 57 (60)
  • Resultat af primær drift 5,162 mio. kr. +174 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club