Revolt købes af egen ledelse

Emil Nørlund
emil@bureaubiz.dk

Bureauets nye ejere kommer kommer fra egne rækker, og de mener, at ejerskiftet vil give flere muligheder i forhold til at hjælpe brands på bedste vis.

Det kreative bureau Revolt skifter ejer, da den nuværende ledelse, direktør Gus Murray og kreativ direktør Ryan Waring, køber bureauet fra de forhenværende ejere, Morten Meisner og Anders Pajor.

Bureauet, der er 14 medarbejdere stort, har siden stiftelsen i 2008 udviklet sig fra primært at beskæftige sig med content marketing og brand experience på nationalt plan til nu at have et internationalt og digitalt fokus.

Det er i denne ånd, at Revolts ledende skikkelser i den daglige drift, nu køber bureauet.

Medstifter og nu tidligere Revolt-ejer, Morten Meisner fortæller om salget:

“Vi er meget tilfredse med salget af Revolt og glade for, at virksomheden forbliver ejet af de mennesker, som til hverdag arbejder på bureauet.”

Han fortsætter:

“Det at bygge Revolt har været en fantastisk rejse, og jeg har dyb respekt for alle de dygtige og kreative talenter, der har været med i tidens løb. Med det nye ejerskifte sikres det, at bureauet får en skærpet digital profil og dets ansatte en stærk og lovende fremtid.”

De nye ejere Gus Murray og Ryan Waring har begge ledelseserfaring fra globale stillinger ved bureauer som DigitasLBi og Vertic, og de fortæller at det snarere er mod internationale end nationale benchmarks, at bureauet fremover vil måle sit arbejde.

Revolts nye ledelse agter således at styrke bureauets fokus på digitale løsninger i et internationalt perspektiv.

Kreativ direktør Ryan Waring fortæller om, hvad ejerskiftet betyder for bureauets fremtidige arbejde:

“Det har hele tiden været ambitionen at bruge vores digitale ekspertise til at hjælpe brands med at tage et standpunkt for det, de tror på. Og som ejere af Revolt har vi nu friere hænder end nogensinde før til at hjælpe brands kommunikere deres værdier.”

I dag er en tredjedel af Revolts stab beskæftiget med data-analyse og programmering, og ifølge Ryan Waring er det dette ægteskab mellem data og kreativt arbejde, som det seneste år har givet pote i form af kunder som Choice Hotels Europe, Velux og DR.

Revolt blev stiftet i 2008.