Af Emil Nørlund emil@bureaubiz.dk
En af de 10 single-piger, der deltager i eksperimentet "Spritstiv Speeddate"

Det succesfulde bureau har med deres nye film for alkoholkampagnen ’Fuld af liv’ - lavet endnu en ’landeplage’.

Robert Boisen & Like-minded lancerede i fredags filmen ’Spritstiv Speeddate’, som de har udviklet for Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden’s alkoholkampagne ’Fuld af liv’.

De senere år har bureauet haft stor succes med deres prisvindende ”Do it for”-film, de lavede for Spies, og som fik Danmark til at kopulere mere. Og nu, allerede på den nye kampagnes tredjedag, ser det ud til at Robert Boisen har begået endnu en film, dansken ikke kan stå for. Siden i fredag, har op imod 800.000 danskere således set ’Spritstiv Speeddate’ på Facebook.

I ’Spritstiv Speeddate’-filmen testes det, hvordan 10 singlepiger opfatter deres speeddates med 10 singlefyre, der drikker sig fuldere og fuldere for hver date – uden at pigerne er informeret om det.

Du kan se filmen her:

Skru ned for alkoholen og op for charmen

Sigtet med ’Spritstiv Speeddate’ er at få især unge mænd til at holde igen med alkoholindtaget, når de går i byen.

At få folk til at skrue ned for deres druk, er en svær mission i en ung alkoholkultur, men Mette Meldgaard, der er programchef i TrygFonden, håber, at kampagnefilmens humoristiske greb også kan føre eftertænksomhed med sig:

“Vi håber, at kampagnen kan være med til at skabe en debat om alkoholkulturen i Danmark og gøre os alle sammen bevidste om, at vi måske ikke er helt så charmerende, når vi bliver fulde, som vi selv går og tror. Når vi drikker mindre, får vi mulighed for flere gode oplevelser, som vi faktisk også kan huske bagefter”, siger Mette Meldgaard.

Ifølge Meldgaard er kampagnen et eksempel på, hvordan Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden forsøger at gå alternative veje for at ændre unges adfærd i forhold til at mindske risikoen for at få kræft.

Du kan følge ’Spritstiv Speeddate’-kampagnen på ’Fuld af liv’-Facebooksiden.

Kampagnen vil blive fulgt op af flere film og udover på de sociale medier vil den også køre på posters i fitnesscentre samt i Spotify-reklameindslag, der skal ramme de unge, når de varmer op til en bytur.

I morgen bringer Bureaubiz et interview med Kim Boisen, der CEO og medstifter af Robert/Boisen & Like-minded, om hvordan ’Spritstiv Speeddate’ filmen blev til og hvorfor han, på trods af den lynhurtige spredning af filmen, IKKE regner med at den vil opleve en massiv vækst i views – fremover.

Robert Boisen og Like-Minded har stået for kampagnens kreative udvikling og strategi – og det er bureauets eget inhouse produktionsselskab Gobsmack Productions, der har produceret. Derudover har kommunikationsbureauet PHD været medierådgiver.

Hvis du har nogle kommentarer til ’spritstiv speeddate’-filmen, så kom med dem nedenfor i kommentarfeltet.

 

 

 

 

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club