I februar i år satte Contagious Magazine Robert/Boisen & Like-minded på listen over verdens 12 mest innovative bureauer.
Det udløste en stigende interesse fra udlandet, og lægger op til vækst i år – og flugter således godt med bureauets tilgang, hvor man fokuserer mere på resultater af arbejdet end resultater på bundlinjen.
Grundlæggende fordi, man tror det lønner sig i det lange løb.
Resultatet for 2015 viser en marginal vækst i bruttoavance – og en 10-dobling af bundlinjen. En flot udvikling i indtjeningen – men et overskud på godt en million kr. er dog fortsat ikke på et niveau, der imponerer.
Til gengæld ser det rigtig godt ud på resultaterne af bureauets arbejde i 2015.
“Vi vandt grand prix ved Advertising Effectiveness Award for årets mest effektive kampagne, vi blev for sjette år i træk det bureau, annoncørerne vurderede som bedst på kreativitet i MyImage, og vi blev både kåret som årets digitale bureau og årets reklamebureau,” siger adm. dir. Kim Boisen og fortsætter:
“Vi investerede desuden en del ressourcer i pitches, som især gav pote i slutningen af året, så vi føler samlet, at vi gik ind i 2016 med et ret godt udgangspunkt.”
Og her kom så listen fra Contagious Magazine ind som en yderligere bekræftelse – og måske potential for vækst.
Nogle af de nye kunder hos Robert/Boisen & Like-minded tæller blandt andet opgaver fra Orkla Foods, Boozt.com, Cloetta og senest en række internationale projekter for verdens største jobsite – Indeed.com.
Nøgletal for Robert/Boisen & Likeminded
(incl. Gobsmack)
- Bruttoavance 16,511 mio. kr. +2,8 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 1,101 mio. kr. +13 pct.
- Lønandel 68,9 (75,5)
- Resultat af primær drift +1,139 mio. kr. +857,1 pct.