Robert/Boisen demonstrerer læren fra Cannes

Peter Engholm
25@mail.dk

Don’t tell it, sell it: Robert/Boisen har bygget en Suzuki-tankstation, der i dag sælger benzinen med den besparelse, som Suzuki-ejere oplever til hverdag.

Flere af Suzukis modeller kører op mod en tredjedel længere på literen end gennemsnitsbilen. Denne besparelse er i dag – i tidsrummene kl. 7-10 og 15-17 – omsat til en literpris på ca. otte kr. på den Suzuki-tankstation, som Robert/Boisen & Like-Minded har ombygget til lejligheden.

Umiddelbart efter Cannes Lion fastslog Kim Boisen over for Bureaubiz, at der var mere brug for kreativitet og storytelling end nogensinde. På reklamefestivalen var der ifølge Boisen inspirerende cases, hvor kreativtiten var foldet ud på utraditionel vis ­- og det har bureauet bragt videre til Gl. Køge Landevej 812 i Vallensbæk.

Kreativ direktør, Michael Robert, siger:

“Blandt inspirationen fra Cannes – noget, der ikke blev nævnt på de store seminarer – var dét at prøve ideer, der måske på papiret kan virke vanvittige, men som i virkeligheden taler bedre til forbrugeren end en vanlig kampagne. Vi demonstrerer Suzukis besparelser med nærvær og en leg, selv om nogle forinden var i tvivl om, hvorvidt forbrugerne ville lege med. Men det vil de, for vi behandler dem som intelligente mennesker”.

Er der ikke bare tale om, at forbrugerne er rabatfikserede …

“Nej, for det er netop ikke en foræring, men en realistisk besparelse – svarende til, hvad ejeren af en gennemsnitsbil ville få, hvis hun/han skiftede til en af Suzukis benzinøkonomiske modeller. Der kom hurtigt lang kø i morges, og vi har fået en masse udtalelser om benzinøkonomi, som vi vil bruge i en kampagne, der begynder om 14 dages tid,” siger Michael Robert.

Se optagelsen fra i morges: http://www.youtube.com/watch?v=sbeQc5MPSbc