Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Dermed har Danske Spil ”kun” fire bureauer at vælge mellem i konkurrencen om det store budget.

Hjaltelin Stahl fik for travlt med eksisterende kunder til at kunne deltage i konkurrencen om budgettet for et nyt spil fra Danske Spil.

Nu gentager historien sig så i konkurrencen om det store Lotto-budget.

Denne gang er det Robert/Boisen & Likeminded, der har trukket sig. Adm. dir. Kim Boisen karakteriserer det som udramatisk.

“Vi fik pludselig for travlt med eksisterende og nye kunder i det første kvartal til også at få tid til et ekstremt ressource-krævende pitch som et EU-udbud. Det afspejler nok meget godt tidsånden i branchen, at man kun kan planlægge få uger frem, fordi flertallet af briefs kommer med så kort varsel,” siger Kim Boisen og fortsætter:

“Det er ærgerligt, for Lotto er da en ekstremt spændende kunde og en organisation med nogle nye, dygtige folk. Men da vi aldrig vil lade vores eksisterende kunder i stikken til fordel for et pitch, har vi i dette svære dilemma valgt at trække os.”

Hos Danske Spil fortæller markedschef Linda Frøkjær, at lige som i den forrige konkurrence, så er Robert/Boisen ikke blevet erstattet.

“Så derfor har vi nu kun fire bureauer at vælge mellem,” siger Linda Frøkjær og udtrykker lige som Kim Boisen ærgelse:

“For vi var da nysgerrige efter at se, hvad Robert/Boisen kunne have budt ind med.”

Tilbage i konkurrencen er nu DDB, der har haft budgettet i de seneste år, &Co, Lowefriends og Wibroe, Duckert & Partners.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club