Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Hele 12 mennesker fra bureauet blev sendt af sted - men ikke for at nyde livet på stranden i det sydfranske.

“Cannes er blevet den vigtigste årlige begivenhed i vores branche”. Således lyder det fra adm. dir. Kim Boisen, Robert/Boisen & Like-minded, og derfor blev der investeret i at sende hele 12 af bureauets medarbejdere af sted.

En betragtelig investering, fordi alene deltagergebyret koster 18.000 kr. pr. person. Men samtidig blev der gået grundigt til værks. Alle fik lektier for.

“Vi brugte tid inden på at gennemgå programmet, og alle fik til opgave at nå mindst to konkrete seminarer eller work-shops, som de bagefter kan afrapportere ved et internt arrangement på bureauet efter sommerferien. På den måde nåede vi i alt 26 arrangementer, som vi nu er i gang med at bearbejde og søge svar på, hvad vi har lært, som kan bruges til at udvikle Robert/Boisen samt bringe løsningerne for vores kunder op på et endnu højere niveau”, siger Kim Boisen og erkender, at alle 12 om lørdagen nåede et information overload.

“Der er virkelig mange indtryk at bearbejde, det har været utroligt spændende, men lige nu kan det være svært at overskue det hele”, siger Kim Boisen.

Denne artikels forfatter kan bevidne engagementet i det faglige indhold. Da danske Lars Bastholm lukkede festivalen som sidste taler lørdag eftermiddag, hvor metaltrætheden, solskinnet og den franske riviera for alvor satte sit præg på deltagerne, dukkede Kim Boisen op sammen med flere medarbejdere.

Puritansk vil nogen sikkert fnyse, men Kim Boisen er ikke bleg for betydningen af de sociale elementer i festivalen. Han kan bare ikke se, hvorfor man ikke kan kombinere dem med fagligheden.

“Jeg har det helt fint med at holde en sommerfest. Vi har selv været i Barcelona hele bureauet for at fejre et godt resultat. Jeg kan bare ikke se, hvorfor man skal tage til Cannes for det”, siger Kim Boisen og fortsætter:

“Tidligere så man mange film, fordi Cannes var stedet, hvor man kunne få overblik over de nye filmtendenser. I dag er film kun én ud af mange spændende kanaler. Samtidig gør nettet, at vi ser de banebrydende reklamer samme dag, som de breaker i udlandet og derfor er det ikke lige så vigtigt for os at se kategori-screeningerne eller short-listen, da vi allerede kender 80-90% af de shortlistede arbejder. Til gengæld er det meget mere udbytterigt at se cases præsenteret og se en kategori som f.eks. Titanium og Integrated, der rummer nogle helt fantastiske cases – og derfor bruger vi meget tid på disse screenings.

Fakta er, at man i Cannes i dag har de bedste muligheder for at lade sig inspirere i forhold til de store forandringer, branchen undergår. Det er spændende tider, hvor man både kan finde meget store muligheder og store trusler, og kunderne er lige så usikre, som vi er over for, hvad der virker og ikke virker. Det er det, vi søger svar på – og i Cannes kan man opleve de dygtigste folk fra hele verden formidle deres syn på disse problemstillinger”, siger Kim Boisen.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club