Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det Carlsberg-ejede franske ølmærke lancerede før sommerferien en global kampagne. Nu kommer en engelsk kampagne med vægt på musik.

Lige før sommerferien lancerede Carlsberg en globalt tænkt kampagne, der sigtede på at gøre den franske øl Kronenbourg til bryggeri-koncernens tredje internationale premium-brand.

Den kampagne var skabt af det franske bureau Fred & Farid og byggede på en ide om at vise franske landemærker i en meget blå og rød stil.

I sommer blev BBH så hyret til at arbejde med mærket i England, og det har nu kastet en reklamefilm af sig som optakt til en stil med fokus på musik.

Motörhead spiller en langsom udgave af deres hit “Ace of Spades” og grundideen er, at man fremover vil få musikere til at spille en langsom udgave af hits. Budskabet er, at Kronenbourg fortjener at blive nydt langsomt.

Det er ikke lykkedes at få en kommentar fra Carlsbergs øverste marketingansvarlige vedrørende sammenhængen mellem den globale kampagne og den engelske.

Se filmen her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club