Rockwool er ude med en global kampagne, der ”kan hjælpe med at takle mange af de problemer, vi står overfor som samfund”. Det er store ord, og går man dem på klingen overfor, hvilke problemer, de mener, at de kan hjælpe med, lyder det:
”Fremtidige megatrends som klimaforandringer, ressourceknaphed og bæredygtighed, der alle har en betydelig indvirkning på miljøet og samfundet som helhed. Store problemstillinger omfatter også energiforbrug, nedbringelse af emissioner, affaldsreduktion, genanvendelighed, ressourceeffektivitet og design af rum, der fremmer sundhed og trivsel.”
Kampagnen består af 10 film, der er produceret af Mellow og instrueret af Joachim Bruun. De første tre film har været ude – se nedenfor – og i løbet af juli kommer de resterende syv film.
Kampagnen handler om stenuldisoleringens egenskaber, og ifølge global marketing & branding director Christoffer Schlechter, viser filmene en underspillet humoristisk tilgang. Han tilføjer:
”På et konkurrencepræget marked er det afgørende at fremhæve, hvad der adskiller Rockwools produkter, da vi mener, at vores stenuld er overlegen på mange måder. Kampagnevideoerne, som bliver rullet ud globalt, fremhæver vores produkters egenskaber fra flere vinkler og målet er at introducere et nyt og sjovt format, som er lige til pointen og let at forstå. Vi vil sikre, at vores budskab når ud til en bred målgruppe og fremhæver, hvordan vores produkter kan skabe værdi i hverdagen – for den enkelte og samfundet som helhed.”
Kampagnen, der er udviklet af Rockwools marketingafdeling vil løbe indtil oktober og vil blive vist gennem koncernes SoMe-kanaler som LinkedIn, Instagram og X samt på paid media i UK, Danmark, Tyskland, Italien, Spanien, Frankrig, Sverige, Norge, Finland, USA og en række lande i Østeuropa på Facebook, YouTube, X og LinkedIn.
Her er de første fire film