Romantisk film inspirerer til film for noget så usexet som salater

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

K-Salat hiver sin gamle pay-off frem men investerer samtidig i en reklamefilm, der sætter en ny standard i forhold til tidligere film og konkurrenterne.

Hugh Grant og Julia Roberts i den romantiske komedie, Notting Hill, er nok en feel-good film for mange. Den følelse håber K-Salat at låne noget af gennem en ny reklamefilm skabt af selskabets nye bureau, Reklamebureauet Os.

I en af scenerne i Notting Hill går Hugh Grant gennem byen samtidig med, at årstiderne skifter omkring ham i en glidende overgang. Denne teknik har Os anvendt til en sammenklipning af seks scener, hvor man spiser salater.

“Det er en kompliceret produktion, fordi man skal være sikker på, at de seks scener optages med nøjagtig den samme indstilling. Desuden skal der være noget fra den ene scene, der bevæger sig over i den næste, og det skal så laves i computeren bagefter, så der har også været meget efterarbejde”, fortæller kreativ dir. Flemming Møldrup.

Han erkender, at det ikke har været Danmarks billigste reklamefilm.

“Men det har heller ikke været Danmarks dyreste. Hertil kommer, at vi har optaget på Mallorca, hvorfor alt hvad vi skal bruge til f.eks. POS-materialer er inkluderet. Desuden kan filmen klippes på forskellig vis, og der kan lægges nye produkter ind, så den forventes at have en lang levetid, og samlet set har den således ikke været dyrere for K-Salat”, siger Flemming Møldrup og tilføjer, at filmen er ambitiøs i forhold til det marked, den opererer på og skal sætte en ny standard – både i forhold til, hvordan K-Salat hidtil har kommunikeret, og hvordan konkurrenterne har gjort det.

Han fortæller videre, at man samtidig har genoplivet K-Salat’s gamle pay-off: “Det er godt at du kan få – Salat med K på”.

“Vi har bl.a. gennem en række fokus-grupper konstateret, at den pay-off fortsat hænger ved. Selvom den ikke har været brugt i lang tid, rummer den kvaliteter i forhold til forbrugerne”, siger Flemming Møldrup.

Se filmen her