Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

I denne podcast plæderer Rory Sutherland fra Ogilvy for, at man skal gøre sig fri af regler og tænke i baner, der måske ikke giver mening i første omgang.

Rory Sutherland har været hos Ogilvy hele sit voksne liv. Først som kreativ direktør og de seneste 15 år som næstformand i bestyrelsen for Ogilvy UK.

I denne podcast taler han for, at man skal slippe de rationelle tanker og regler, og i stedet tænke i retninger, der måske ikke giver mening i første omgang. Ofte er det de produkter, forbrugerne ikke selv vidste de  manglede, der bliver store successer.

I stedet for regler kan tilbagevendende mønstre, som adfærdspsykologien lærer os, forøge det kreative løsningsrum massivt, mener Rory Sutherland, der tidligere i år udkom med bogen Alchemy, The surprising power of ideas that don’t make sense.

Og det er lige præcis det han taler om i podcasten, hvor han kommer med en række af eksempler på produkter, der ikke var blevet til noget, hvis de var blevet udviklet i et bestyrelseslokale. For bestyrelsesmedlemmer er ikke dem der tænker skævt og anderledes.

Lyt med.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club