Af Peter Engholm 25@mail.dk

Viral-premiere: Syvkæmperen Jessica Samuelsson hopper langt. Derudover et indblik i svensk markedsføring.

For nylig omtalte Bureaubiz, at de krammende cykelhjelm-uddelende politibetjente i Aalbog var blevet vist over 600.000 gange på YouTube. Nu går vi i den modsatte – og dermed den mere eksklusive – grøft, idet blot 72 indtil videre har set nedenstående klip.

http://www.youtube.com/watch?v=6OfVlU8urgw

“Den svenske atletikstjerne Jessica Samuelsson viser umenneskelige præstationer under træning i længdespring,” skriver Rosenstand & Co i en ledsagende pressemeddelelse.

Hun hopper da rigtigt nok langt – men jeg forstår ikke meningen …

“Og det er måske også meget forståeligt. Der er flere forhold, der spiller ind: Atletiklandsholdet i Sverige dyrkes omtrent på samme plan som det danske fodboldlandshold gør herhjemme, og Jessica Samuelsen betragtes som arvtageren for syvkæmper-idolet, Carolina Klüft. Desuden taler Atea om at få IT-budgettet til at række længere. Og Atea er ikke bare Sveriges største IT-leverandør, men også sponsor for det svenske atletiklandshold,” siger Joachim Rosenstand.

Får Atea så også marketingbudgettet til at strække længere – bærer viralen markedsføringen?

“Det er ikke helt forkert. Vi går ikke på tv eller har andre større tiltag i den forbindelse. Viralen skal også ses som eksempel på, at Atea er – om ikke rebelsk, så i hvert ikke så tradionelt tænkende i sin markedsføring som konkurrenter a la IBM og HP,” siger Joachim Rosenstand.

Rosenstand & Co har Atea Danmark som fast kunde og leverer derudover ad hoc-løsninger for både Atea Sverige og Atea Norge.

I mellemtiden er Jessica Samuelssons hop set 86 gange – og nu med en kommentar:

“Wow, great stuff. What is it for?”

Kommentarer

  1. Den har sgu viraleffekt … Har vist den til alle på kontoret.

  2. Tre tørre klapsalver – eller bare klap – er vist alt hvad den filmstump fortjener. Den er sådan lidt anti-morsom.

    Svenskerne kan ellers være gode til underfundig humor.

  3. Sjældent set et eksempel på en eksekvering, hvor der er så laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt imellem idé og produkt. Jammerligt.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club