Rosenstand må sige farvel til Hyundai

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Da Joachim Rosenstand startede sit bureau, var Hyundai den første kunde. Nu skifter bilmærket bureau – med den klassiske begrundelse: ny direktør fører til nye øjne på markedsføringen.

Mange års samarbejde mellem Hyundai og Joachim Rosenstand står foran en afslutning.

En ny partner er valgt, men foreløbig lyder udtalelsen fra salgs- og marketingdirektør, Jens Ibsen, at “det er vores intention at indlede et samarbejde med Hjaltelin, Stahl & Co”.

Med andre ord – kontrakten er endnu ikke skrevet under.

Valget er sket efter, at Hyundai har været rundt at tale med flere bureauer. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger har man bl.a. været omkring Nørgård Mikkelsen og Brandhouse.

Der ligger ikke nogen specielt opsigtsvækkende begrundelse bag bureauskiftet.

“Mærket er i rivende udvikling, og er design- og kvalitetsmæssigt på vej op i superligaen. Derfor skal vi selvfølgelig også hele tiden vurdere vores markedsføring, og vi har fundet, at vi gerne vil have nogle friske øjne på kreativiteten,” siger Jens Ibsen.

Der ligger således ikke en plan om nogle store forandringer bag – det bliver op til det nye samarbejde – og omkring forholdet mellem lokalt udviklet og international markedsføring, siger Jens Ibsen.

“Jo mere målrettet din markedsføring er, des mere succes. Det mener jeg er en universel ting. Men man kan sige, at det bliver mere synligt omkring biler på grund af annoncetrykket og at det er et højinvolverings produkt.”

Hos Rosenstand, Kyllebæk & Co, må Joachim Rosenstand sige farvel til en mangeårig samarbejdspartner.

“Jeg har arbejdet med dem på tidligere arbejdspladser, og de var min første kunde, da jeg startede mit eget bureau. Det har været et rigtig godt samarbejde, og vi har udviklet os sammen. Men når der kommer en ny adm. dir. der har til opgave at vende hver en sten, så når han på et tidspunkt til markedsføringen, og så er det desværre sådan noget der sker. Der er no hard feelings,” siger Joachim Rosenstand.

Tabet af Hyundai har selvfølgelig en betydning for bureauet.

“Men vi har en stabil økonomi og flere spændende ting i pipelinen, så større er problemet ikke,” siger Joachim Rosenstand.