Roskilde Festival er årets bedste til sociale medier

Peter Engholm
25@mail.dk

Det er en stærk dag, hvis den begynder med, at man formår at vippe Bilka, DR og Club Matas af pinden – dét var, hvad festivalen formåede at gøre i kampen om Sociale Medier Prisen 2013.

De danske forbrugere havde igennem et længere forløb udpeget en shortliste på fire virksomheder/organisationer, som det seneste år har gjort det ekstraordinært godt i de sociale medier.

På seminaret ”Danskerne deler holdninger på sociale medier – Vi deler vores med dig”, onsdag formiddag i Børssalen i København, dystede Bilka, DR, Club Matas og Roskilde Festival om Sociale Medier Prisen – og vinderen blev fundet ved en afstemning blandt de 400 deltagere på seminaret, som Patchwork, Infomedia og YouGov arrangerer.

Roskilde Festival løb sidste år ind i en heftig kritik af sit musikprogram, men indsatsen på de sociale medier var der ikke noget at udsætte på – i al fald fik festivalen prisen, der blev uddelt for andet år i træk.

Sidste (og første) år løb Kræftens Bekæmpelse med prisen – især takket være kampagnen for Støt Brysterne.