Sidste forår forlod Søren Biune jobbet som marketingdirektør i DONG for at blive selvstændig konsulent og underviser. Nu er han på vej tilbage i fast job, idet Søren Biune d. 1. april tiltræder i Diabetesforeningen, hvor han skal stå i spidsen for kommunikations- og marketingafdelingen.
Søren Biune skal være med til at gøre foreningen til en moderne organisation, der især er synlig blandt landets 400.000 diabetikere, men også i erhvervslivet, blandt politikere og befolkningen generelt, da sygdommen er i hastig vækst.
“Jobbet er valgt med hjertet. Jeg har tidligere været ansat i en forening (Kræftens Bekæmpelse) og det passer mig perfekt at vende tilbage og bruge mine evner på et godt formål”, siger Søren Biune.
Før Dong har hans karriere bragt ham rundt til bl.a. Falck og Danske Bank, og han har også en kort overgang snuset til bureauverden i form af DDB-Needham.
Søren Biune synes, det har været spændende at arbejde som konsulent og komme rundt til forskellige virksomheder.
“Men jeg har savnet ledelsesansvaret og det at være med til at føre strategierne ud i livet”, siger Søren Biune og tilføjer, at han vil beholde sine undervisningsopgaver.