Søstrene Grene, Anna og Clara, drager jorden rundt for at finde varer til deres butikker, og derfor skal der jo være nogen, der passer biksen så længe – og profilerer den.
Til det sidstnævne formål er Recommended blevet indforskrevet. Bureauet har fået det “ærefulde hverv at udvikle den kommunikationsplatform, der skal bringe dette helt særegne butiks- og forretningskoncept frem i verden.”
Det nye bureausamarbejde blev ikke til via eksempelvis en bureaukonkurrence, men gennem samme vare, som dominerede sortimentet, da Søstrene Grene åbnede butik på en 1. sal i Århus i 1973: Kaffe.
“Vi inviterede dem til en kop kaffe. Og vi blev fundet relevante at tale med. Der er ingen tvivl om, at Søstrene Grene er en speciel kæde med en unik profil. Det bliver sjovt,” siger Mie Krog, kontaktdirektør i Recommended.
Recommended har i forvejen adskillige andre detailkæder på kundelisten, og Mie Krog selv kom til bureauet i september fra Jysk Nordic, hvor hun var marketingdirektør. Forinden havde hun været marketingchef i Bilka
Anna og Clara er givetvis globetrottere, hvad angår indkøb, men når det gælder bureausamarbejde, er de tilsyneladende hjemmefødninge. Ikke kun Recommended, men også søstrenes bureau gennem mange år stammer nemlig fra Århus – og hedder Uncle.
Søstrene Grene har som sit primære sigte at opnå den lavest mulige pris – det sker bl.a. ved at købe ind direkte hos producenten i stort antal. Men også ved tilsyneladende at spare telefonen væk – i al fald er et tlf.nr. ikke offentligt tilgængeligt. Vi har til gengæld mailet, men det har i dag ikke været muligt at få en kommentar fra Søstrene Grenes marketingchef og medejer, Mikkel Grene.