Af Peter Engholm 25@mail.dk

Og til den reklameblokkende bus fra &Co. Ved LIA i England blev det bronze til de leverpostejs-hungrende mænd og sølv til den kreative buskonkurrence.

https://www.youtube.com/watch?v=e_RoORe9eXA

Det er en ære i sig selv at blive nomineret – men oven på sommerens shortliste ved Film Lions i Cannes (hvor man var eneste danske arbejde, der kom så vidt) og forrige uges True Award, giver det noget ekstra for Stryhns Skurvogn-film at kunne veksle en shortliste til en award-gevinst.

Det skete ved LIA (tidl. London International Advertising Awards), hvor det blev til bronze for instruktionen – i kategorien Production & Post-production.

Det er således Peter Harton, der kan løfte en statuette for Stryhns-indsatsen, hvor Anew er bureau og M2Film er produktionsselskab. Stryhns-filmen er i den grad båret af sin lyd, og dens sound-design var shortlistet både ved LIA og True Awards. Her bør Freezone Sound Design også fremhæves.

Ad Block This – den &Co-skabte bus i Out of Home Media-konkurrencen – var en anden dansk shortliste ved LIA, omend award-vant, idet den kom til LIA med sølv fra Clio. Og den kørte fra London med endnu en sølv i Billboard i kategorien Business-to-Business.

Netop sølv ved LIA udtrykker ikke uvæsenligt den bedste danske præstation ved awarden de seneste år.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club