Så kom den – kampagnen der skal slå MobilePay

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Konsortiet bag Swipp har nu trykket på knappen og sat gang i en kampagne, som man har meget store forventninger til.

Danske Bank har fået enorm og positiv opmærksomhed på sin MobilePay. og det har irriteret de andre banker, at Danske Bank gik solo.

Men Danske Bank har nærmest defineret kategorien og opnået mere end 1,6 mio. brugere. Det ændrer dog ikke på, at konsortiet bag Swipp – alle de andre bankers løsning – har store forventninger. De vil være større end MobilePay.

Det er en ambition, der kræver en del at indfri – og et af midlerne er en reklamekampagne, som man for få uger siden udtrykte store forventninger til.

“Vi kommer også med en marketingkampagne senere i denne måned, som gør, at jeg har en forventning om, at alle danskere ved, hvad Swipp er, inden året er omme,” sagde Swipp-direktør Martin F. Andersen til Børsen.

Og som sagt så gjort. Nu er kampagnen gået i luften – og den bygger på lige netop det koncept, at alle danskere taler om Swipp.

Det sker i form af en nyhedsudsendelse med breaking News, hvor Reimer Bo Christensen er nyhedsvært, og hvor man i en lang række film stifter bekendtskab med en lang række danskere, der “har fået Swipp”.

Nu kan Martin F. Andersen næppe stille sig tilfreds med at alle danskere taler om Swipp i reklamerne. De skal helst gøre det i virkeligheden – og det er der 2 måneder til, hvis det skal ske inden året er omme.

Som Bureaubiz skrev i august, så er det Wibroe, Duckert & Partners, der har stået for udformningen af kampagnen.

https://www.youtube.com/watch?v=mmsK4b7E_nQ

https://www.youtube.com/watch?v=IfMRLO0v_e8

https://www.youtube.com/watch?v=0u6Bl_yVljg

https://www.youtube.com/watch?v=U06YmiFiqyY

https://www.youtube.com/watch?v=DPSFo6czk1I