Så tjener Nörderne penge

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Det aarhusianske digitale bureau har vendt underskud til overskud og har samtidig flyttet sig i markedet.

Navnet siget jo noget om udgangspunktet for det aarhusianske digitale bureau, Nörd. Men ejerne bag har ønsket at flytte sig, og det kom bl.a. til udtryk i en alliance med Envision, der købte sig ind i bureauet.

Og nu kan man så fremlægge et regnskab med både vækst og overskud.

“Vi har skulle bevæge os fra at være små og primært fokuseret på at være underleverandør til at kunne vokse og håndtere et bredere sæt af opgaver, hvor vi ud over at arbejde for andre bureauer i højere grad får egne kunder, hvor vi arbejder med at både udforme og eksekvere digitale strategier,” siger adm. dir. Martin Withus og fortsætter:

“Det har krævet investering, men det er lykkedes og vi har fået foden inden for på nogle rigtig spændende projekter, og vi er derfor rigtig stolte over vores regnskab.”

Han ser optimistisk på indeværende år, der foreløbig ser bedre ud end tidligere.

Nøgletal for Nörd

  • Bruttoavance 5,1 mio. kr. +18,6 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 510.000 kr. +18,6 pct.
  • Lønandel 77,2 (82,9)
  • Resultat af primær drift +0,262 mio. kr. (minus 0,327 mio. året før)

Bruttoavancen er estimeret af Bureaubiz