Det vakte opmærksomhed, da We Love People for nogle år siden gaflede både Ikea og Telia fra Hjaltelin.
Men der gik kun godt et år, før Telia vendte tilbage, og nu har også Ikea Danmark besluttet at genoptage samarbejdet med Hjaltelin Stahl på det strategiske kommunikationsarbejde.
Særligt Ikeas skifte for tre år siden vakte opmærksomhed, fordi det kom oven på den meget succesrige og anerkendte ”Kvalitetstestet af hverdagen” kampagne.
We Love People har reelt være koblet af som strategisk partner i noget tid, som Bureaubiz beskrev for nogle måneder siden, og Ikea har i en længere periode været i dialog med forskellige kommunikationsbureauer om et muligt samarbejde. Nu bliver det så Hjaltelin Stahls opgave at skabe en ny kommunikationsplatform.
”Der er sket mange ting i Ikea, siden vi for godt tre år siden sagde farvel til Hjaltelin Stahl. Vi har afprøvet nye koncepter og måder at kommunikere på, og vi ville ikke have undværet at prøve kræfter med et kreativt, nyskabende og resultatgivende samarbejde med We Love People,” siger Lena Gaarde, marketingchef i Ikea Danmark og fortsætter:
”Vi har haft spændende samtaler med et par forskellige bureauer, men det står klart for os, at vi med Hjaltelin Stahl får en samarbejdspartner, der kender os godt, og som har leveret nogle flotte resultater de sidste par år. Desuden har Hjaltelin Stahl i hele perioden været dialogbureau for IKea Family – et samarbejde, der har fungeret rigtig godt. Alt i alt har vi en god historie sammen, som jeg glæder mig til at genoptage fuldt ud.”
Lena Gaarde fortæller desuden, at Ikea fortsat vil samarbejde med We Love People på corporate og intern kommunikation.
”Vi har tidligere leveret fantastiske resultater i samarbejde med Ikea og glæder os til at genoptage det gode strategiske samarbejde. Vi har allerede haft de første par møder med en utrolig god energi, bl.a. fordi vi kender hinanden så godt. Jeg er sikker på, at vi igen kan skabe noget stort sammen,” siger Steffen Hjaltelin.