Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Budgettet vurderes til ca. 600 mio. kr. og konkurrencen kommer netop som, produktionen er gået i gang igen.

Lige før week-enden fik Saab igen gang i produktionen, og nu lægger man så ifølge engelske Campaign op til en konkurrence om sit globale reklamebudget, der estimeres til 70 mio. Pund – eller ca. 600 mio. kr.

Den trængte bilproducent har også oplevet turbulens i samarbejdet med reklamebureauer. Det er kun få måneder siden, at Lowe Brindfors aflyste alt arbejde for Saab angiveligt på grund af ubetalte regninger. Selskabets mediabureau klagede dog ikke over manglende betalinger.

Men Campaign noterer dog, at processen kan blive forsinket på grund af problemer med betaling af leverandører.

Lowe Brindfors stod for det globale budget, mens det ligeledes IPG-ejede McCann Erickson håndterede det amerikanske budget. McCann Brimingham står for det engelske budget.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club