En ny uddannelse målrettet bureau-ansatte lanceres til september. Hvad uddannelsen skal hedde, er genstand for en konkurrence (nederst i artiklen), men formålet ligger fast, og det gør indholdet også.
Uddannelsen – lanceret af Kreativitet & Kommunikation og KEA – skal accelerere den læring, der i forvejen sker på bureauerne, så medarbejderne bevæger sig hurtigere mod senior-niveauet – til glæde for både bureauerne og deres kunder.
På 9 måneder skal deltagerne igennem 5 moduler: Bureauvirksomhed, Forretningsforståelse & Strategi, Teknologi, Medieplatforme samt Kreativitet.
Det enkelte modul har op mod 100 timers projekt- og opgaveløsning for rigtige kunder med rigtige problemer – foruden 30 timers undervisning fortrinsvis om aftenen.
Målet er at kunne udnytte hvert moduls fagligheder i en integreret sammenhæng. De uddannede vil få bredere faglige kompetencer, så de i højere grad kan være innovative og hjælpe bureauets kunder med at udvikle produkter og forretningsstrategier.
Og hvem kan så få adgang til uddannelsen? Ansatte på bureauer – det være sig reklame-, digital-, PR-, mediabureau – med minimum to års relevant erfaring. Man skal have færdiggjort to år af en videregående uddannelse eller en uddannelse på bachelorniveau.
Undervisningen foregår på KEA Campus Guldbergsgade i København, fortrinsvis om aftenen og i weekender, sideløbende med arbejdet på bureauet.
Direktør for Kreativitet & Kommunikation, Tine Aurvig-Huggenberger siger i en pressemeddelelse:
”Vi er stolte over at kunne præsentere en bureau-uddannelse med så højt et niveau og med så meget fagligt pondus. Vi føler, vi har skabt en uddannelse, der giver deltagerne ekstremt relevant praktisk viden og stor indsigt i de nye tendenser i markedet, så de kan gå direkte tilbage på bureauerne og skabe mere værdi for dem og deres kunder.”
Uddannelsen er skabt ud fra en række workshops med danske bureauer, som sidste forår formulerede deres ønsker til uddannelsen.
Kreativitet & Kommunikation og KEA har lanceret en navnekonkurrence blandt de danske bureauer, freelancere og in-house bureauer hos større virksomheder for at finde det bedste navn til uddannelsen. Læs mere om konkurrencen og deltag her.
Uddannelsen begynder i september, og diplomoverrækkelse finder sted i Cannes i forbindelse med Cannes Lions, juni 2016.