Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk
Dem kan du se og høre på Creative Clubs bureaulederseminar: Kim Jørgensen, Peter Hestbæk, Albert Funder, Helle Hein, Henrik Jensen, Finn Graversen, Mogens Østergaard.

Corona-tiden har ændret både markedsvilkår og købsmønstre. Dette års bureaulederseminar sætter fokus på to hovedområder, der kan skabe vækst på bureauerne igen.

Efter et udfordrende år er det tid at se fremad. Derfor sætter Creative Club fokus på, hvordan man kan udnytte de ændrede markedsvilkår til at sætte gang i væksten på bureauerne. Det sker på bureaulederseminaret i september, hvor de to hovedemner er e-commerce og distanceledelse.

”E-commerce har været en driver for forandring i markedsvilkårene og pandemien har dannet grobund for permanente ændringer i arbejdskulturen med mere fleksible arbejdsformer. Det stiller andre krav til både medarbejdere og ledelse. De to områder vil vi gerne adressere på årets bureaulederseminar,” siger branchechef i Creative Club, Michael Brochmann.

Han fortsætter:

”Om formiddagen maler vi med den store pensel, hvor vi ser på bureauernes regnskaber og trends i markedet, og eftermiddagen byder på workshop og cases fra både kunde- og bureauside.”

Henrik Jensen fra Brandse & Co. fører deltagerne gennem programmet på bureaulederseminaret, der starter med, at Finn Graversen, Bureaubiz, Mogens Østergaard, MyResearch og Albert Funder, Zupa præsenterer den på det tidspunkt netop udkomne bureauanalyse, Bureautrends.

Efterfølgende vil Digital Handels e-handelsdirektør Nils Ralund fortælle om, hvad det betyder for bureauerne, at e-commerce er buldret frem under corona-tiden.

En af de virksomheder, der har gjort det godt på e-handelsfronten og digitalt i det hele taget, er Matas. Herfra kommer digital salgs- og marketingchef, Peter Hestbæk for at inspirere med sin fortælling om, hvordan Matas kom med på e-handelsbølgen, og hvad Matas har brug for fra bureauerne i forhold til e-commerce. Et bureau, der har erfaring med e-commerce er Web2Media, og herfra vil direktør Kim Jørgensen komme og dele ud af sine erfaringer.

Bureauer bør tilpasse organisationen og ledelsen til de nye tider
Det andet hovedfokus på seminaret er som nævnt, hvordan corona har sat sit præg på den måde, vores arbejdsliv har formet sig det seneste år. Hvordan hjemmearbejde påvirker især kreative medarbejdere, kommer forsker, forfatter og konsulent Helle Hein og fortæller om samtidig med, at hun sætter lup på, hvordan bureauernes ledelse bør tilpasse organisationen og ledelsen til de nye tider med både hjemme- og kontorarbejde.

Først til mølle
Da Creative Club første gang i 2020 afholdt bureaulederseminar, blev der hurtigt udsolgt. Det kan derfor være en god ide at tilmelde sig med det samme.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club