Sådan lærer du at prissætte dine Facebook-annoncer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureaubiz og Facebook holder et gratis morgenmøde, hvor du kommer ind bag Facebooks annonce-auktionssystem og lærer, hvordan du optimerer dine annoncer for at opnå den billigste pris.

Den 8. marts holder Bureaubiz og Facebook et gratis morgenmøde, hvor Facebooks client solutions manager Anita Mongia viser Facebooks annonce-auktionsmodel interaktivt.

Tanken med morgenmødet er at give marketing- og bureaufolk et indblik i, hvordan auktionssystemet fungerer.

” Sammenlignet med for nogle år siden er auktionssystemet blevet så veludviklet, at man ikke skal lave ret meget manuel opsætning,” siger Anita Mongia og fortsætter:

”Systemet vil automatisk optimere kampagnen ud fra, hvor relevant kampagnen er for de enkelte målgrupper. Det er især det kreative indhold og målgruppebeskrivelsen, der afgør, hvor relevant en kampagne er, ” siger Anita Mongia.

Hun siger samtidig, at i auktionssystemet er det ikke det bud, der er højest, der nødvendigvis vinder, da der er andre faktorer der også spiller ind.

”Man vil få en større forståelse for, hvad man skal fokusere på, når man opsætter Facebook annoncer og bruger auktionssystemet, og jeg vil vise eksempel på, hvilke bud, der kan vinde auktionen, selvom det ikke er det højeste bud,” siger Anita Mongia.

Anita Mongia vil på morgenmødet vise eksempler på, hvordan relevansen af en annonce påvirker auktionssystemet til at finde de mest optimale setup.

”Man får et indblik i, hvor vigtigt det er at tænke relevansen ind i auktionssystemet, for relevansen påvirker prisen og den er mange jo naturligt optaget af,” siger Facebooks Client Solutions Manager.

Du kan tilmelde dig morgenmødet her, men skynd dig, det er først til mølle.