Af Peter Engholm 25@mail.dk

Dynamite surfing har banet vejen for en jeans-kampagne, der rammer Europa om en måned.

Saatchi & Saatchis “Dynamite surfing”, der var en viralfilm for den danske Quiksilver-agent, har ikke bare været en bølgebryder, men også en døråbner for bureauet.

“Den har været en verdensomspændende fænomen, som også Mythbusters på Discovery Channel kastede sig over. Fænomenet bragte os til et møde med Quiksilvers kreative direktør – og nu står vi foran at lancere en europæisk kampagne for dem”, siger adm. direktør i Saatchi & Saatchi, Thomas Falck.

Kampagnen – med titlen Deep Blue Denim – er netop gjort færdig, og den rammer de europæiske markeder i slutningen af næste måned.

“Vi skal sætte skub i Quiksilvers jeanssalg. Og med tanke på, hvor stort det europæiske jeansmarked er, så er det en kampagne med et enormt potentiale”, siger Thomas Falck.

Og mere viral?

“Det var også, hvad vi blev spurgt om på mødet med Quiksilver, men svaret er – og var – at det skal passe til briefen. Og mens Dynamite surfing var imageskabende, så skal vi denne gang sælge jeans. Det gøres helt overordnet ved at fortælle, at Quiksilver har bukser, og at bringe forbrugeren tættere på salget,” siger Thomas Falck.

Men viral eller ej, så er Dynamite surfing vel stadig ‘a tough act to follow’. Hvad tager I med videre?

“Kanaluafhængighed og originalitet. Med events og web retter vi kampagnen mod, hvor du er i gadebilledet. Vi inddrager facaderne på Quiksilvers butiks-flagskibe, man skal kunne bluetoothe brochurer – vi skal gøre transaktionen så kort som mulig”, siger Thomas Falck.

Kampagnen vil blive lagt på www.adsoftheworld.com

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club