Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Overskudsgraden er blandt de bedste i branchen og samtidig har bureauet oprustet med en ny kontaktdirektør med digital ekspertise, der er fundet hos Ogilvy.

Det må væres svært for Thomas Falcks chefer i Saatchi & Saatchi at være utilfredse med det regnskab som han netop har indleveret til Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Stærk fremgang i bruttoavance, stærk fremgang i overskud, og tallene skal endda ses i lyset af, at Saatchi som internationalt ejet bureau givet har skullet aflevere et management fee.

En overskudsgrad på omkring de 20 kan kun få danske bureauer – incl. de lokalt ejede – matche.

Samtidig kan Thomas Falck fortælle, at han har ansat en ny kontaktdirektør – client service director som det hedder i Saatchi.

Der er tale om Rikke Wichmann-Bruun, der er fundet hos Ogilvy. Hun bliver en udvidelse i forhold til de to andre kontaktdirektører i bureauet.

Rikke Wichmann-Bruun har herudover en fortid hos BBDO og det digitale selskab Atmosphere samt seks år i London, hvor hun har arbejdet med digitale opgaver hos Leo Burnett.

Oprustningen med hende ligger i forlængelse af en generel oprustning med tunge folk, og som nok kan komme til at præge resultatet for 2011.

“Selvfølgelig vil vi fortsat gerne vokse til 25 pct. men mange tunge ansættelser slår fuldt igennem i år, så vi risikerer, at man vil kunne se det på overskudsgraden,” siger Thomas Falck.

Desuden har bureauet her i foråret sagt farvel til Danske Bank efter kort tids samarbejde.

Nøgletal for Saatchi & Saatchi

  • Bruttoavance 39,551 mio. kr. +26 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 1,163 mio. kr. +11,2 pct.
  • Lønandel 56,7 (55,6)
  • Resultat af primær drift +7,615 mio. kr. +21,4 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club