Af Peter Engholm 25@mail.dk

True Award: Juryen foretrak &Co's Walken-kampagne, mens publikum og de studerende foretrak to andre film, og det gav plads til andre bureauer øverst på podiet.

De studerende – i form af 2. året på Kreativ Kommunikation på DMJX – fik som noget nyt sidste år plads på True Award-scenen til at overrække deres pris til det arbejde på shortlisten, som de vurdererde til at være den værdigste vinder.

Det var en slags test fra Producentforeningen og Annoncørforeningen, og den bestod de studerende – for igen i år fik de taletid og opmærksomhed.

Og på en aften, hvor Made From Cool-filmene fra &Co og Bacon støvsugede priser, var det forfriskende med en anden vinder – Mors Dag for Interflora, fra Brandhouse og Bacon.

”Vi har valgt at belønne en film, der ramte os lige i hjertekulen og endda gav nogle af os lidt fugtige øjne. Prisen går til en film med en smuk indsigt, en simpel idé og en sublim eksekvering,” lød begrundelsen fra Andreas Green Lorentzen og Frederik Voetmann, der også – i en intern konkurrence blandt de studerende – havde designet prisen til vinderfilmen.

Frederik Voetmann (t.v.) og Andreas Green Lorentzen stod for designet af de studerendes pris.

De studerende havde fået de shortlistede film til bedømmelse i forbindelse med et længere tv-koncept forløb på uddannelsen, og selv om de ikke uddelte sølv og bronze, så kan det oplyses, at førnævnte Made From Cool-kampagne kom på de studerendes andenplads, og Geek (R)evolution for Komplett – fra Shoot Happens – fik tredjeflest stemmer.

Publikumsprisen er et andet – om end mere fast – element i True Award. Her vandt Coca Cola Slurp! fra Saatchi & Saatchi.

Pudsigt nok var det lige omvendt sidste år – da vandt Coca-Cola og Saatchi (og filmen Lussing) de studerendes pris, mens Interflora og Brandhouse (med Old Love) vandt Publikumsprisen.

DE STUDERENDES PRIS

  • Titel: Mors Dag
  • Annoncør: Interflora
  • Bureau: Brandhouse
  • Producent: Bacon
  • Producer: Malene Dyhring
  • Art Director: Sigurd Bjerre
  • Tekstforfatter: Simon Kragh
  • Instruktør: Ada Bligaard Søby

NORSTATS PUBLIKUMSPRIS

  • Titel: Coca Cola Slurp!
  • Annoncør: Coca Cola
  • Bureau: Saatchi & Saatchi
  • Producent: M2Film
  • Producer: Casper Rasmussen/Nanna Rosenstock
  • Art Director: Regner Lotz/Jesper Isholm
  • Tekstforfatter:
  • Instruktør: Christian Ørneborg

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club